19 Ekim 2014 Pazar

Kumaş Bayramı ve Yeni Dikiş Makinam

Bu Kurban Bayramı adeta kumaş bayramına dönüştü benim için. Bu yörede bayram zamanları kurulan pazarları gezip bol bol kumaş aldım. Bakalım bu kumaşlardan neler çıkacak meydana. Bazıları elbise dikmek bazıları ise daha farklı projeler için.

basma kumaş

Bu bayram ilk defa kendime diktiğim bayramlık elbiseyi giydim. Elbise nihai şekline gelene kadar türlü badireler atlattı ve epey uğraştırdı. Buna sebep köyde giyilesi bir elbise dikmek için Burda Dergisi'nde gördüğüm sırtı açık plaj elbisesinin kalıbından yola çıkmış olmam ve tabi bir de kumaşçıdaki tezgahtarın -muhtemeldirki boyuma aldanıp- 'sana 2.5 m yeter abla' diyip kestirip atması sonucu ilerleyen zamanda kumaşın kifayetsiz kalmasıydı.
İşte bu acı tecrübe elbiselik kumaş alırken elini korkak alıştırmamak gerektiğini öğretti bana; yeni aldığım elbiselik kumaşlarda yer yer 4m'ye kadar abarttığım oldu. Artan kumaşı ekonomiye kazandırması kolay ama az gelene çare bulmak zor. Bu yetmeyen kumaşın bile kırpık kırpık artanlarından ufak bir çanta diktim, hem çok kullanışlı hem pratik sevimli bir şey.

Bir de yeni bir dikiş makinası sahibi oldum. Hayli nostaljik bir gelişme oldu bu benim için. Henüz keşif çalışmalarına başlamadım, ilk fırsatta tabana kuvvet deneyeceğim, malum motorlu değil ayaklı diye tabir edilen bir model.

nacar dikiş makinası


3 yorum:

  1. Blogumda senin için bir ödül var:)) Bilgine ;)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) Çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  3. MaşaAllah ne varsa eski dikiş makinelerinde var. Yenilerde güzel tabi ki kullanımı çok kolay yani. Otomatik diken makineler bin bir çeşit dikişler. Ama önemli olan zaten düz ve zik zak.

    YanıtlaSil