13 Mayıs 2015 Çarşamba

Kozmetik çantası dikimi


makyaj çantası


Bu kozmetik çantası kendi tasarımım. Lise yıllarımdan sonra ilk defa pergelle bu kadar haşır neşir oldum diyebilirim. Çantanın ağzını özellikle büyük yaptım ki aradığımı kolayca bulabileyim.


İçine her daim lazım olacak mesela tırnak makası gibi gereçleri koyabileceğim küçük bir cep diktim. Çantanın dışını diktiğim kumaşla içine diktiğim küçük cebin kumaşı aynı. Bu arada taban kısmının iç bölümde kalan tarafını da bu puantiyeli kumaştan yaptım. İçinde kullandığım düz renk kumaşı ise tabanın dış kısmında kullandım.

Dünyaları sığdıracak kadar geniş olmasa da elzem ihtiyaçlar için fazlasıyla yeterli. Evde değerlendiremediğim uzunca bir fermuarım vardı bu vesile ile onu da ekonomiye kazandırmış oldum.

Gerekenler:
40cm fermuar
Dış kısım ve iç kısım için 2 farklı kumaş, her biri 29(en)x24(boy)cm ebadında
Dış taban ve iç taban için 2 farklı kumaş, her biri 9x12cm ebadında
Pergel
Cetvel
Makas
Kurşunkalem
Kalıp çıkartmak için kağıt
Bolca toplu iğne

Tabii öncelikle yapmak istediğim kozmetik çantasının şekline karar vermem ve kalıp çıkarmam gerekiyordu, onu da aşağıdaki şekilde pergel yardımıyla oluşturdum.

Kalıp çizimi:
Geniş ağızlı bir kozmetik çantası kalıbı için uzun bir aradan sonra ilk defa elime pergel aldım. Şekilde de gördüğünüz gibi önce dikdörtgen çizdim daha sonra da çizdiğim bu dikdörtgenin üst çizgisinin tam ortasına pergelin sabit ucunu yerleştirdim diğer ucunu da dikdörtgenin üst köşelerinden birine koyup diğer üst köşeye kadar yarım daire çizdim. Böylece kalıbım oluşmuş oldu.
 

Pergel yardımıyla ağız kısmını oluşturacak yarım daireyi çiziyoruz

Cep dikimi:
İlk önce cebi dikerek başladım. Cebin kapak kısmını oluşturacak parçanın içi krem rengi yani iç kısmın kumaşından dışı ise dış kısmın kumaşı olan puantiyeli kumaştan. Bu iki kumaş parçasını (9x13cm ebatlarında) yüzleri birbirine bakacak şekilde koyup 4 bir kenarını en dipten diktim sadece alt kısımda ters yüz etmeye yarayacak 4-5 cm lik açıklık bıraktım. Ters yüz edip ütüledim ve iç kısmın kumaşının üzerine istediğim yeri belirleyip iğnelerle tutturarak sabitledim ve üst kısmı hariç diğer 3 kısmı mümkün olan en dip noktadan diktim.

Cep dikimini daha önce anlattığım
pratik el çantası dikimi yazımda olduğu gibi yaptım, bütün işlemler hatta kumaşları aynı olduğu için oradan bakıp detaylı şekilde görebilirsiniz cebin nasıl dikildiğini.
Fermuar dikimi:
Fermuar dikimi de yine cep dikiminde olduğu gibi el çantası dikiminde anlatıldığı gibi aynı. Tek fark burada fermuar biraz daha uzun. Yine ilk olarak dış kumaşın ağız kısmıyla başlıyoruz ve sonra iç kumaşı fermuarla buluşturuyoruz ve diğer kısma da aynı uygulamayı yapıyoruz.
Yanların dikimi:
Yan kısımlar her zaman olduğunun aksine 1cm payla değil 2 cm payla diktim fermuarın başlangıç ve bitiş noktalarına hareket serbestisi bırakmak amaçlı geniş tuttum dikiş payını.
Taban dikimi:
Taban kısımlarını dikdörtgen şeklinde ve 1cm dikiş paylarını hesaba katarak kestim (9x13 cm). Dışta kalan kısmın tabanını iç tarafın kumaşıyla, içte kalan kısmın tabanını da dış tarafın kumaşıyla çalıştım.
Taban dikmek son aşama ve ilk olarak dış kumaşın tabanı dikiliyor bunun için 1 cm dikiş payı bırakarak tabanı dış kumaşa iğneleyerek sabitledim ve ilk önce uzun kenarları diktim daha sonra kısa kenarları diktim, olası büzüşmelerin önüne geçmek için tavsiye ederim bu yöntemi.
İç kısmın tabanını dikerken uzun kenarlardan bir tanesini açık bıraktım. Daha önceki dikiş yazılarımda anlattığım gibi iç kumaşlarda bırakılan bu açıklıklar diktiğimiz parçaları ters yüz etmeye yarıyor. Bu dikilmeden açık bırakılan kısımdan kozmetik çantasını ters yüz edip en son olarak da açık kalan bu kısmı mümkün olduğunca dipten dikiyoruz.
Ve güle güle kullanıyoruz.


1 yorum:

  1. Çok güzel olmuş yine. Kullanımı rahat olur gibi görünüyor. Becerikli olmak böyle bişey işte. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil