20 Ocak 2015 Salı

Renkli Kağıtlarla Quilling Kapı Süsü Yapımı

quilling süs
 
Quilling çok zevkli bir uğraş, ortaya çıkan çalışmalara baktıkça da her geçen gün hayretim bir kat daha artıyor. Gördüğüm şahane çalışmalara şimdilik gıptayla bakmakla yetiniyorum çünkü bu alanda oldukça yeniyim ve vakit darlığından yavaş ilerliyorum.  Daha önce quilling tekniğiyle çiçek yapımına anlatımlı olarak burada yer vermiştim. Yaptığım çiçekleri yine kağıttan yapılmış hediye poşetlerini süslemek amaçlı kullanmıştım. Bu sefer çok daha basit bir quilling çalışmasını yine resimli ve aşamalı olarak paylaşacağım.
 

kapı süsü

 
Bu rengarenk cıvıl cıvıl kapı süsünü yapmak için ihtiyacınız olan malzemeler  15cm uzunluğunda 0.5cm genişliğinde kesilmiş renkli kağıtlar, quilling iğnesi, mantardan altlık (Ikea'dan), quilling cetveli, yapıştırıcı, toplu iğneler ve çember.

İlk önce kağıtları sırayla kıvırıyoruz ve quilling cetveline yerleştirip iğneyle sabitliyoruz ve yapıştırıyoruz.

quilling cetveli

Yeterli sayıda kıvrılmış kağıt elde ettikten sonra çemberin içini kıvrılmamış kağıtlarla bir kaç kat döşüyoruz ve bu kağıtları bir birlerine yapıştırıyoruz. Daha sonra kıvrılmış kağıtları 2. karedeki gibi sırayla diziyoruz ve bunları hem çemberin içine döşenmiş en dıştaki kağıda hem de yan taraftaki diğer kıvrılmış kağıtlara yapıştırıyoruz. 3. ve 4. karelerdeki gibi dıştan içe doğru kıvırılmış kağıtları yerleştirip yapıştırmaya devam ediyoruz ve iyice kuruduktan sonra çemberden çıkartıp ip geçiriyoruz böylece quilling tekniğiyle yapılmış renkli kapı süsümüz tamamlanmış oluyor.

kapı süsü

Sadece kıvrılmış kağıtlarla yapılan üstelik quilling cetveline ve çembere ihtiyaç duymayacağınız bir diğer örnek de daha önce bu yazımda yer verdiğim hediye poşeti süslemesi.
 
kağıttan hediye poşeti
 

10 yorum:

  1. Çok güzel olmuş, çok da net anlatmışsın :) Ellerine sağlık. Ben de bu aralar kağıtlarla uğraşıyorum, hazır bolca kağıdım varken bir ara denemek isterim. Paylaşımın için çok teşekkürler :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Hülya Kutlubay çok teşekkür ederim. Artan kağıtları değerlendirmek için bire bir bu çalışma. Çok da dinlendirici oluyor aynı zamanda. Sevgiler :)

      Sil
  2. Ayyy ne güzel olmuş. Hep merak ederdim nasıl yapıldığını. Kolay ve eğlenceli görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Deniz kolay gerçekten de sadece kağıtları kıvırırken biraz sabır istiyor ama kıvrılmış kağıtların yerleştirilme aşaması çok zevkli. Bir de bitmiş hali her bir açıdan farklı görünüyor, çok hoş görüntüler ortaya çıkıyor, malesef fotoğrafa aktaramadım hayran hayran bakmaktan :)

      Sil
  3. Çok güzel olmuş elinize sağlık. Peki kağıtları sertleştirmek için ne kullanıyorsunuz. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Şükran'ca Paylaşımlar çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim :) Kağıtları sertleştirmek için bir şey kullanmadım ama daha önce küçük çaplı çalışmalar için şeffaf oje daha kapsamlı çalışmalar için de vernik kullanıldığını duymuştum.

      Sil
    2. Teşekkürler canım, yeni çalışmalarda görüşmek üzere. :)

      Sil
  4. Çantada çok hoş durmuş... Sade ve şık... Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Cok hos bir calisma. Elinize saglik, sizi keyifle takibe aldim. Ilginizi cekerse bende beklerim. Sevgiler http://burchins.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil